2022. Szeptember 25. Vasárnap, Eufrozina, Kende  
Miért hajlamosak hízásra a nők 40 felett?
A gyakran emlegetett változókor sok nőt aggodalommal tölt el.
Tovább
Klimax: fontos intim kérdések
Klimax idején minden nőnek van intim titka, ami hatással van mindennapjaira, a házaséletére és természetesen a hangulatára is.
Tovább
Az elveszettnek hitt nőiesség fájdalmára
A nők menopauzális utazásai éppolyan egyéniek, mint ők maguk, de mégis van valami közös bennük: a középkorú léttel járó stressz, a hormonális tünetek alattomos húzásai, az öregedéstől való félelem hullámai, az elveszettnek hitt nőiség fájdalma.
Tovább
Mikor kezdődik és mikor ér véget a változókor?
Egyéni különbségek is befolyásolják, de jellemzően a nőknél 45 és 60 éves kor között zajlik, és néhány évtől akár egy bő évtizeden át is húzódhat menopauza lefutásának időszaka.
Tovább
A leggyakoribb tévhitek a menopauzáról
A klimax a korral járó természetes testi folyamat a nőknél, amelyet sokan félelemmel fogadnak.
Tovább
Mire utalnak a hőhullámok?
Bár a legtöbbször változókori tünetként esik róluk szó, a hőhullámok mögött valójában számos kiváltó ok meghúzódhat.
Tovább
A menopauza kezelése: hormonnal vagy hormonmentesen?
Bár a menopauza teljesen természetes állapot, ami egy bizonyos kor után minden nőnél bekövetkezik, vannak, akiket az átlagnál jobban megviselnek a vele járó tünetek.
Tovább
Menopauza előtt, közben és után
Hogyan változik meg ekkor a női szervezet hormonális működése, és ennek hatására a belső nemi szervek élete?
Tovább
A menopauza látható és láthatatlan jelei
A változókori hormonális változások nyomán számos kellemetlen tünetet tapasztalhatunk nőként.
Tovább
8 egyszerű gyakorlat klimax ellen 2. Rész
Tornázzunk a jobb közérzet és a fittebb test érdekében!
Tovább
8 egyszerű gyakorlat klimax ellen 1. Rész
Pár tornagyakorlattal enyhíthetők a menopauza tünetei, így nem csak edzettséget, de jobb közérzetet is biztosítanak!
Tovább
Meglepő, mitől függ a változókor kezdete
Kihatással lehet a nők szexuális élete arra, mikor lépnek a változókorba - állítja egy frissen megjelent brit kutatás.
Tovább
Menopauza: hetente ennyi edzés kell
A menopauza nemcsak lelkileg viseli meg a nőket, hanem a sok kellemetlen tünet miatt fizikailag is. Néhány apró változtatás a hétköznapokban sokat segíthet, hogy kicsit könnyebb legyen ez az időszak.
Tovább
3+1 alapszabály, hogy a változókort könnyebben átvészeljük
A klimax nem betegség, tehát nem lehet „meggyógyítani”, mint ahogy megelőzni sem. Minden nő életében bekövetkezik, ráadásul gyakran okoz kellemetlen testi és lelki tüneteket. A panaszok ellen azonban sokat tehetünk.
Tovább
Ösztrogén- és progeszteronszint - Fontos az egyensúly
Mindkét hormonfajta a petefészkek szövetének terméke. Keletkezésük mennyiségét az agyalapi mirigy tüszőérlelő (FSH) és sárgatestérlelő (LH) serkentőhormonjai szabályozzák.
Tovább
Andropauza - A középkorú férfiak krízise
Hosszú évek óta ismert a középkorú férfiaknál tapasztalható fizikai és érzelmi változások ténye. A kutatók egyre gyakrabban hangoztatják, hogy ez nem más, mint a menopauza férfi változata, az andropauza, azaz férfiklimax.
Tovább
A menopauzával a nők védettsége is megszűnik
A magyarok több mint fele szív- és érrendszeri betegségekben hal meg. Az infarktus első „tünete” sokszor a végzetes roham.
Tovább
Dolgok, amivel késleltethetjük a változókort
A menopauza általában 50 éves kor körül kezdődik, de megeshet, hogy valakinél jóval korábban, akár már 40 éves kor előtt jelentkeznek a kellemetlen tünetek: hőhullámok, éjszakai izzadás, csontritkulás, hangulatingadozások, szexuális problémák.
Tovább
A legjobb edzésfajták menopauza alatt
A menopauza sok nő szervezetére szinte sokként hat, és a kísérő tünetek nagyon komoly hatással vannak a mindennapi életükre. Kutatások igazolják, hogy a sport sokat segíthet a menopauza tüneteinek enyhítésében, éppen ezért érdemes tisztában lenni vele, hogy milyen típusú mozgásformákkal érdemes próbálkozni ebben az életszakaszban.
Tovább
Csontritkulás tünetei és kezelése
Mi a csontritkulás? Oszteoporózisnak nevezzük a csontok tömegének és mésztartalmának csökkenését, amely fokozott törékenységgel, a kóros és spontán törések kockázatának fokozódásával jár. A betegség neve is azt jelenti: porózus, lyukacsos, üreges csont.
Tovább
1 2 3 4 5 6 7 8 9


Lájkolj minket!
A HÉT TIPPJE
Milyen edzés hatékony klimax idején?

 A klimax, azaz a változókor a 40-es életévek vége felé kezdődik a nőknél, és egy több éven át tartó folyamat. Ez idő alatt fokozatosan leáll a petefészkek működése, amelyek így egyre kevesebb női hormont termelnek. Emiatt válik rendszertelenné, majd marad el végleg a menzesz. Ami azt jelenti, hogy a szervezetnek egy idő után már nem kell energiát fektetnie abba, hogy hónapról-hónapra méhnyálkahártyát építsen. Az így „megspórolt” energia tehát a tartalékba vándorol, azaz ha nem vigyázunk, zsírpárnákká alakul át!

 
Ezért lesz a körtéből alma…
A hormonális változások hatására a női test vonalai ugyancsak megváltoznak. Még aki „körte” típusú volt, azaz inkább csípőre és combra hízott korábban, hirtelen elkezdhet hasra és karra gyarapodni, azaz „alma” típusúvá válni. A folyamat persze megfékezhető, méghozzá okos étkezéssel és némi testmozgással.
 
 
Kardió- vagy súlyzós edzés jobb egy klimaxos nőnek?
Nőknél örök dilemma, hogy súlyzózzanak-e, mert attól tartanak, hogy ettől „férfias” izmaik keletkeznek. Pedig semmi ok az aggodalomra: a hatalmas muszklikért rendkívül keményen kellene edzeni, mellette pedig egyfajta célzottan izomtömeg-növelő táplálkozásra is át kéne állni. Bátran lehet tehát súlyzós edzéseket folytatni, ráadásul ez a fajta izommunka a csontritkulás kockázatát is csökkentheti. Ugyanakkor az izzasztó kardióedzések – ez lehet mindössze tempós gyaloglás a szabadban! – sem hiábavalóak, mivel ezek a legjobb „zsírégetők”, azaz testsúlycsökkentés céljára is ideálisak.
 
 
Forrás: Egeszsegkalauz.hu